fredag 9 augusti 2013

Vädra ut det gamla!




 
God morgon!

Här hemma ligger vi fortfarande i sängen och mornar oss. Lilla hönan har precis blivit ammad och ligger här nu bredvid mig och jollrar för fullt. Goa lilla unge!

Det ser ut att bli en fin dag idag hörrni!
Från vår säng i sovrummet har vi en underbar havsutsikt men trots detta så brukar jag ha som morgonrutin att gå ut på balkongen och "känna in dagen". Så jäkla härligt att andas in frisk luft & få insupa en sån vacker omgivning som vi lyckats få. Min mormor har alltid som rutin att "vädra" huset varje morgon och det är ju en så jäkla go rutin som jag också vill ha. Vädra ut den gamla sunkiga morgonluften & in med den nya!

Idag ska vi utnyttja det fina vädret och gå en sväng runt sjön tillsammans med Minna. Har två stycken sjöar nära oss och den ena är kanonbra att gå runt då den är på ca 1 mil. Den andra sjön är det ca 4 mil runt så den går man inte runt, men cyklar däremot! (Nu var det dock läääääängesen!)

Näpp, nu ska jag underhålla lilla hönan här innan vi går upp!

2 kommentarer:

tant emma sa...

Absolut världsavundsjuk på er jäkligt härliga utsikt! :)

Storgatans sa...

Du har minsann inte så pjåkig utsikt du heller snygging! :)