lördag 24 augusti 2013

Dammsuga spindlar, finbesök och ännu ett bröllop


 
God morgon på er!

Här vaknade vi till en solig morgon. Gubbtrollet låg kvar i sängen med lilla hönan och läste en av alla Lars Keplers böcker medans jag stressade runt och letade efter en laddare som försvunnit till min systemkamera. Keplers böcker förresten.. läs dom! I alla fall någon av dom. Så jäkla bra! (Tillomed du Emmsen hade orkat läsa! ;))
Nu fylls hela nedervåningen av ljuva toner från John Mayers album Paradise Valley och frukosten håller på att dukas fram. Jag sitter här i vår nya soffa och beundrar våra fönster. Man skulle kunna tro att jag har putsat dom, men icke! Jag har dammsugit dom. Jojomänsan. Vi har haft så in-i-helsikes! med spindlar så när jag inte fick mannen till att gå ut med papper och metodiskt döda dom så tog jag saken i egna händer och dammsög upp dom igår morse. (Slängde givetvis påsen sen så att dom inte kan krypa tillbaka och hämnas, eller göka och skaffa tuuuuuuuusentals små bebisspindlar. Hua!)
Ser dock att dom hade behövt få sig en omgång med putsning..

Igår var en jäkla bra dag på alla sätt och vis. Hann dammsuga våra fönster, plocka ogräs som växt upp i både rabatt och mellan plattorna på altanen, klippa gräset, dammsuga källaren, tvätta och det bästa av allt: träffa Emma.
Hon är ett kapitel för sig själv så igår när jag skulle skriva om dagen så blev det visst ett helt inlägg om bara Emma.


Idag har vi lite saker på g. Vi har nämligen blivit bjudna på ännu ett bröllop! Idag väntar alltså ett bröllop och sen hotellövernattning. Ska bli så jäkla roligt att få träffa gubbtrollets bröder & respektive igen & bruuuudparet och alla andra också såklart!:)


Här har ni en goding som är en hejjare på "ägg, korv och knäböj"!





 
Hoppas ni får en go dag allihopa!
 
 

1 kommentar:

Emma sa...

"har man många spindlar så är det ett friskt hus", eller hur är det man säger? MEN FY FÖÖÖR!!!

Aldrig någonsin kommer jag glömma när du skulle försöka lura mig att du hittat "min" stora Hässleholms-spindel. "Jag har dödat din spindel nu Emma så du behöver inte vara rädd".

Men bra gjort att dammsuga upp dom och bort men påsen :D Heja dig, spindelkvinna! ;)