tisdag 3 september 2013

Överraskning & kräftfiske



... och så gick det en hel vecka innan jag fick tid över för ännu ett blogginlägg!

God morgon!


Herrejisses vilken härlig morgon. Havet ligger spegelblankt, solen skiner, gräsmattan är sådär fuktig som den är när det är september och det är helt tyst utomhus, förutom lite kvittrande från fåglarna.
Jag är en sån naturfjant som mår fruktansvärt bra av att ha naturen nära.

En vecka har gått sen sist & det har hänt lite saker.
I onsdags förra veckan skulle lilla loppan få sina första sprutor så gubbtrollet tog ledigt för att faderligt stötta upp. I torsdags sen vinkade jag Gubbtrollet hejdå när han körde till jobbet & jag hämtade tidningen. Därefter gick jag upp i sovrummet för att amma. Hörde efter ett bra tag en dörr som öppnades och jag tjoade "gooomorron!" till Karl som sov över hos oss.
Efter en liten stund kommer Gubbtrollet upp för trappen & in i sovrummet (!?)
"Glömde du nåt? -Nä, jag har tagit ledigt. Du och jag ska iväg idag" (Här började jag gråta.)

Alltså. Denna underbara man.


När jag väl kom ner var frukostbordet dukat med nybakade frallor, goda pålägg, Brämhults goda apelsinjuice, kaffe mm.
Åt frukost & vinkade sen hejdå till Karl som skulle hem och sen satt vi oss i bilen för en sväng till Malmö. "Du behöver lite nya kläder!"
Sagt och gjort, vi styrde kosan mot Emporia där vi sen strosade runt hela dagen. Lilla loppan hakade såklart på och var nöjd och belåten hela dagen.


Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag lyckats få denna man. Det är inte att vi åkte iväg och shoppade som är grejen, utan den att han i hemlighet planerat för detta, styrt upp allting i smyg, lagt undan pengar utan min vetskap och smusslat utan att jag förstått nånting.

Han gör så mycket mer som betyder så oerhört mycket för mig, inte för att han måste eller känner att han ska, utan för att han är sån.
Jag kan ju skriva ett helt inlägg om bara han, min trygghet i livet, och kommer göra någon dag men nu vill lilla hönan ha lite uppmärksamhet hör jag.

Innan jag säger hejdå så måste jag passa på att tacka Achmed och co för ännu ett UNDERBART kräftfiske. Världens lyckopiller, om man ändå haft er lite lite närmre! <3

 
Puss på er!


1 kommentar:

Emma sa...

Han är allt bra han där Lars, ni är som gjorda för varandra ♥ Och fina är ni också ihop! :)