söndag 8 september 2013

flera kryss på to-do-listan

Till syster Ida & Emma: "Hej där"


Godkväll!

.... För kväll är det verkligen här hemma nu. Det är becksvart ute & vår lilla by ligger alldeles stilla. Inte en endaste bil hörs, åkern ligger stilla bakom huset och havet kan jag inte ens se så mörkt det är. En blinkande fyr är det enda som lyser här ute nu, tillsammans med gatubelysningen.

Denna helgen har det hunnits med både det ena och det andra och jag har varit så uppslukad av att ha gubbtrollet nära att jag inte hunnit med att titta in här en endaste gång.
I fredags följde jag med mamma till en ö här i närheten. Hon hade fått för sig att hon skulle leta efter historiska grejer och min uppgift var att uppmuntrande sitta och "åååååh-a" när hon sen visade upp sina fynd. (Fynd som jag förövrigt inte riktigt såg charmen med.)
Förutom att vara exalterad över min mammas ihärdiga grävande så njöt jag av solen, naturen & min dotter. Det är verkligen heeeeeeelt otroligt vilken sommar vi haft (eller har!). Jag kan inte minnas sist det var sådan värme i september månad. Nu är jag iofs inte vrålgammal, men ändå. Under mina 26 år så har september oftast inneburit i alla fall lite tjockare tröjor, lite mer boots och scarfsar virade fjorton varv runt nacken.


Nåja. Nog om årstider & historiska fynd. Igår kom pappa & Joel hit med stora motorsågar för att såga ner träden framför vårt hus tillsammans med gubbtrollet. Eller, träd som står utanför vår tomt men som skulle kunna växa och skymma vår (och andras) utsikt i framtiden. (Vi frågade såklart om lov först)
Jag storstädade inne i huset under tiden och drog fram med både dammsugaren, dammtrasan & skurborsten på alla möjliga ställen så nu är det lite, lite renare här hemma. Hann med att putsa flera fönster också & utrota ytterligare några spindelfamiljer. (Hua!)
Efter städ & röjning igår så drog vi på kalas och åt & umgicks så det stod härliga till. Skönt avslut på en effektiv dag.

Idag har söndagen lullat på i sin gilla gång. Gubbtrollet och min pappa fixade & fejjade här hemma, svärmor var på besök och jag har också dragit mina strå till stacken minsann. Många saker har uträttats faktiskt & det har blivit ännu lite fler kryss på vår eviga "to do-list".

Nu ligger båda trollen uppe i sovrummet och jag tänkte faktiskt gå upp och mysa ner mig jag också.
 
Hoppas att ni har haft en fin helg så hörs vi snart igen!

2 kommentarer:

Emma sa...

HEJ DÄR SNYGGING!

Storgatans sa...

Well hello there beautiful! Raaaou!