onsdag 4 september 2013

Inlägget om dom som ligger allra närmst hjärtat

 
 


 
God morgon!


Jag vet inte hur det är hos er men här ligger dimman fortfarande kvar över havet och diset ligger tunt över åkrarna bak huset & det är så tyst & skönt. Så himla härlig morgon.

Lilla hönan sover så gott i sin vagn just nu och jag har hunnit med att plocka undan lite här hemma. Jag älskar det där plockandet, och har alltid gjort, så jag trivs verkligen med våra rutiner här hemma på morgonen. Från 21-22nångång till 06:30-07:30 sover vår lilla tjej i ett svep och har gjort nästan varenda natt sen hon kom. I början hade vi lite problem med att lägga henne då hon bara ville sova på mitt bröst och vara nära nära hela tiden, men nu så somnar hon gott i sin säng efter en stunds jollrande för sig själv. Inte undra på att man är utvilad och pigg när man vaknar!

Igår anmälde jag mig till en aktivitet med lillan. Egentligen inte för att JAG vill utan för att jag fått höra att "det är så mysigt & det måste du verkligen prova!".
Jag är inte alls intresserad över att gå dit men det är just precis därför som jag ska. Jag kan vara så jädrans bestämd och vägra saker så nu ska jag ge det en chans och hoppas att min siggighet ger med sig och att det visst var sådär myyysigt & roligt som det sägs.

Tror att det är det där påtvingade som får mig att rygga tillbaka och springa åt andra hållet. Umgås för att man måste, bör, eller ska. Jag umgås gärna med folk som har barn, men inte av anledningen att dom har barn.
Jag har inget behov av att umgås med folk titt som tätt. Jag trivs bra med att vara själv även om jag ger sken av att vara en sån som omger sig med massor av folk.

Jag har mina vänner och jag är så glad för dom, allihopa. Många bor långt ifrån mig. Som Mari tillexempel, hon bor i Stockholm.
Hon och jag har hängt ihop sen allra första dagen på lekis och vi är raka motsatserna till varandra. Hon är lugn, har så fruktansvärt vackra ögon & ett leende som är så vänligt att man smälter. Hon är godhjärtad och sämst i världen på att säg "ja Hanna, du har rätt! Han är dum i huvudet" utan säger istället "Men, tänk såhär" Tror det är därför som vi fortfarande hänger ihop så som vi gör. Ingen känner mig så som hon.

Maris syster Minna är också en av dom som jag trivs väldigt bra tillsammans med. Hon bor i Göteborg så det är en bit det också. Hon är så in i helskotta bra på att få ihop saker, ordna, organisera, se till så att folk trivs. Hon kan verkligen laga soppa på en spik och hon klarar av allt med en klackspark.

Emma H. Underbar. Alldeles, alldeles underbar. HÄR skrev jag om henne.

Familjen är självskriven. Behöver inte ens nämna dom för dom är så självklara som man bara kan vara. Vilka som är i min familj? Mina systrar med respektive, gubbtrollets bröder med sina underbara tjejer & så Joel och Emma Löfstedt såklart.

Louise & Micke med respektive. Jag blir glad bara jag skriver namnen. Dessa två hänger ihop med både mig och Mari. Vi har känt varandra sen lekis. Träffas lite sisådär. Det är sån vänskap som bara är. Den bara finns där och man behöver inte ens anstränga sig för att hålla den vid liv, för det gör den liksom av sig själv.

Sandra är också en som hänger sig fast. Hon och jag kan prata i timmar om precis vad som helst. "VA!? Är klockan redan åtta?! Var tog tiden vägen?" Alltid likadant, tiden springer iväg när vi ses och det om något är väl ett gott tecken på att man trivs i varandras sällskap.

Kulis. Ha ha ha, denna människa! Fart och fläkt, bestämd till tusen & ett garv som får vem som helst att släppa loss. Hon är helt galen och vi tillsammans blir heeelt toppade!

Sen har vi min kräft-trio som jag älskar nåt så in i bombens! Achmed, Såfi och Määääd. Dessa människor kan få mig att skratta konstant. Vet inte vad det är med dom men vi trivs så himla bra ihop och dom skulle jag för mitt liv inte vilja vara utan.


Jamen hörrni, nu blev detta ett inlägg om mina vänner. En härlig samling människor som sitter fast & aldrig kommer försvinna. Även om vi ses eller inte.
Är det inte den allra bästa vänskapen? Den som bara finns där och som man inte behöver göda för att hålla den vid liv? Jag tycker det.


(Sen har jag massor av fler vänner & en massa nya helt underbart härliga människor som just nu är påväg att tåga rakt in i mitt hjärta)


Så, det vart det inlägget. Om människor som känner en utan och innan och som får en att må innerligt bra.
 
Hoppas ni får en go dag!
 
 







 Alltså. Kolla bara på dom. Förstår ni vad jag menar med att man mår ruskigt bra tillsammans med dom?