lördag 14 september 2013

Hårresande. Eller inte.





"Åh, har ni sett hennes hårsvall?" Åh yes.

Jag vill ha fluffigt hår. En fin snygg-ruffig toffs med håret virat runt hårsnodden i en slarvigt snygg knut, eller håret hängande ner med lite fräscht utdragna lockar. Jag vill att håret ska se sådär luftigt, slarvigt, bohemchickt & fräsigt ut. Det gör det inte. Det är platt, som om jag går och lägger mig med en tajt åtsittande mössa varenda kväll och sen låter katten slicka ner håret ytterligare innan det är dags för uppstigning.

Man skulle kunna tro att det är så.

Det är så platt, så jädrans platt. Hur mycket jag än fluffar, tupperar, sprayar, volympudrar, volymsprayar i hårrötterna och har mig så faller det snabbt ner i sin trygga huvudposition, vilket är så nära hjässan som möjligt.

Och så färgen. Piss-orange, i visst ljus. Och så platt. Fiii fanken.

Har ni tips på bra "ica-färg" så tipsa på vett jag. Jag vill inte ha nåt som frisören sen höjer pekfingret åt och säger att jag nu förstört mitt hår med för att det innehåller ammoniak och gud vet allt livsfarligt som en hårfärg kan innehålla och som kommer ta åååååår att läka igen.

Äh. Nu skiter vi i håret (inte bokstavligt talat) och snackar inredning istället. Jag har nu äntligen, efter veckors velande, klickat hem några få gobitar som ska få flytta in hos oss. I will show you.

Knåpar ihop ett inlägg illa kvickt!

Inga kommentarer: