söndag 17 juni 2012

Sovrum i blått

Godkvällens!

Hoppas ni haft en go söndag! Vår söndag började med lite mysfrukost och har sedan följts av tvättning, fika-&-snacke-besök av Emma, Ida & Emil, fönsterputsning & eftermiddagsmys hos mormor och sist lite veckohandling. Skön söndag.

Fick ett rejält städryck igår efter shoppingrundan och storstädade sovrummets alla ytor. Har verkligen dammat överallt, dammsugat alla ytor som tänkas kan, dragit ut lådor och fixat, putsat fönster, tvättat gardinerna, våttorkat golven med grumme citron (som luktar kalasgott!) , renbäddat & ändrat om lite här & var.
Dom kanonfina påslakanen från Åhlens ( som jag tidigare skrev om här ) pryder nu vår säng & allt blev precis så som jag ville att det skulle bli. Härligt! Solen tittade fram en snabbis imorse så då passade jag på att knäppa några foton för att kunna visa er. Visst blev det fint!

Ljuskopparna som jag köpte passade perfekt ihop med dom nya sängkläderna så nu är sovrummet tip-top igen! SKÖNT när man får en sån fixar-känsla och hittar precis det man är ute efter! :)

Bjuder på lite bilder från sovrummet:








Denna glaskupa fick jag av mammsen för några år sen och den passar bra till lite allt möjligt. Innan har jag haft sockerbitar i den, lite julgodis likaså och nu passade den kanonbra som snygg förvaring till värmeljusen! :)




2 kommentarer:

Carro&Max sa...

Vad fint det blev Hanna! Du är la dukti Gribba. Puss på rej

Storgatans sa...

Tack snöggingar! :)