måndag 25 juni 2012

"regntunga dagar..."




"....seglar förbi. Na na na na naaaaa"






Tjipps tjopps!

Här hemma skulle tempot behöva vara ett helt annat än vad det är för tillfället.. Joel & gubbtrollet sitter & snackar skit, dricker kaffe & dippar grönsaker i godan ro. Jag sitter här med datorn i knäet, kollar inredning och tycker att livet är allmänt bra för tillfället. Jag skulle behöva springa rundor här hemma och packa inför Gotlandstrippen som snart äger rum, men icke. Väskan är helt opackad, våra kameror är oladdade, det är inte städat och ja.. Jag har tusen saker att göra men jag tar inte tag i det.

Det har inte hänt så mycket sen sist jag skrev. Efter ett kalastrevligt midsommarfirande så blev resten av helgen luuugm och skön (förutom lite träning igår) :) I lördags var vi ett gäng här hemma som käkade & tittade på film. Igår, söndag, var det riktigt söndagsmys här hemma. Jag & gubbtrollet hämtade ut täcken och myste i soffan till tv'n hela kvällen. Extra mysigt blir det när det ösregnade utanför fönsterna & man kan sitta inne med tända ljus och bara myyyysa.

Idag har vi hunnit med låång sovmorgon, gud så skönt det är att vakna av sig själv och KUNNA ligga kvar i sängen så länge som man bara vill. Nu råkar det vara så att både jag och gubbtrollet går upp i god tid iallafall, men det är så skönt att inte ha någon som helst tid att passa :)
Har hunnit med två stycken fika-besök. Första stoppet var hemma hos svärmor & C, alltid lika roligt att komma dit. Fick låna med mig lite böcker till Gotland också så här ska läsas. Kul!
Andra fika-stoppet var nu ikväll hemma hos mormor. Vår obligatoriska söndags-fika blev inte av igår så därför fick det bli en tripp dit ikväll istället och fy för som jag uppskattar våra fikastunder där!
Har även hunnit med lite träning och lite lite städning i form av sanering av kattlåda. Jajemänsan. Riktigt goa semestersysslor de! ;)


Nu är klockan verkligen mycket och jag ska verkligen ta tag i packning, städning & allt vad jag har kvar.

Hej Gotland, snart ses vi igen! :)



1 kommentar:

Emma sa...

Ha en härlig trip till Gotland och ta massa nya fiiina mysiga bilder :) love you!