tisdag 19 juni 2012

nedräkning

Godmorgon!


Ska jag säg 3 saker som är sköna?

1: När man kommer hem efter en riktig "helvetes-dag" och man SLIPPER ställa sig och laga mat eftersom att ens mormor gjort 2 burkar med hemmagjorda köttbullar till en som bara är att värma.

2: När man kommit hem efter ett gympass på morgonen och avklarat dagens träning redan vid 7 på morgonen.

3: När man endast har några dagars jobb kvar innan semestern.


Jag har haft fullt upp med både sysslor och tankar och som tur är så har jag nog fanken världens goaste vänner & familj som troget ställer upp med både öron & hjärta. Sambon står alltid bredvid som en annan oflyttbar betongvägg och bara är just så bra som han är. Fy för vad skönt det är att ha sådana människor runt sig.
Igår var en seeeeeeg dag som skulle avslutas med en trogna-trion-dejt men som blev inställd pga lite olika anledningar. Kvällen tillbringades istället tillsammans med gubbtrollet, vilket inte var fy skam!

Igår var jag med om en sak där jag än en gång förundras över hur folk beter sig. I snabba drag var situationen som såhär: jag "hittade" en förvirrad gubbe i en rondell. SJÄLVKLART stannade jag och gick ut för att fråga hur allting stod till. Jag märkte snabbt att det var uteslutet att lämna han då han varken visste var han kom från, var han bodde, om han var hungrig eller mätt, varm eller kall. Ringde polis och eftersom att deras jourtelefon är den SLÖASTE i hela världen så fick det bli 112. Polisen kom efter, vad jag tyckte var, en evighet men dom var trevliga och allt var toppen så hej & hå, tummen upp. Gubben i trygga händer & poliserna och jag nöjda.

Det som förundrar mig är det faktum att INGEN ANNAN brydde sig om denna mannen. Inte en enda människa. Vi var inte dom första som såg han utan kom som bil nr 5 och varken före eller efter oss var det någon som stannade till för att se hur det egentligen var fatt med gubben. Sånt gör mig bara matt. Jag orkar inte ens skriva hur trött jag blir, vad jag tycker, hur jag resonerar eller hur jag känner men jag kan säg att: förundrad, det blir jag.

Skitdag i allmänhet igår helt enkelt. ( Glad & pigg tjej här! ;) ) En sak som dock gjorde hela kvällen var att jag såg att jag fått ett mail från en inredningstidning som ville göra ett "hemma-hos-reportage" hos mig & gubbtrollet. DOCK, såg jag detta ett ÅR försent ;) Ha ha. Ja ja, jag tar det iallafall som en komplimang så får jag strunta i det faktum att det hade varit kalaskul om jag sett mailet i tid!

Blarrigt inlägg detta hörrni men så blir det ibland. Min hjärna är rätt "blarrig" för tillfället så då blir det så.

Snart semester och fy för vad jag längtar.


Inga kommentarer: