onsdag 6 juni 2012

Grattis Sverige!

( ....och grattis Ingela! :)


Onsdag och Sveriges nationaldag idag. Sverige bjöd dagen till ära på riktigt sverige-väder. Dvs mulet, några få regnstänk och lite lite sol. Härligt! ;)

Jag, gubbtrollet & kattfisen har tillbringat hela dagen tillsammans med mormor hemma hos henne. Jag har putsat hennes fönster inför sommaren men idag blev det bara invändigt & emellan då vädret såg lite sådär ut.. Utsidan får putsas efter denna helgen eftersom det verkar som att det ska regna rätt mycket. Tråkigt att göra jobbet ogjort så därför får det vänta lite. Skönt att få rena, fiina fönster iallafall!

Mormor hade gjort mat som hon bjöd på. Jag slutar aldrig förvånas & förundras över henne. Över 95 år och dansar runt i huset och fixar & donar som ingenting. Kan inte säg det nog så många gånger men fy för vad jag är tacksam att vi har henne! ♥
Lunchen som, som vanligt var helt underbart god, bestod av kycklingrullader, champinjoner, potatis & sallad. Självklart bjöds det på efterrätt också och idag var det jordgubbar & glass som gällde! :)

När alla fönster var färdigputsade kom resten av familjen för ännu mer fika & kaffe. Trevlans! Mammsen hade köpt med sig tårta också dagen till ära så det blev stor-fika. Kul :)
Väl hemma sen så somnade både jag & kattfisen, skit-trötta båda två. Gubbtrollet hade fix för sig så han lämnade oss två sovandes hemma ;) Nu ska jag fixa iordning inför jobbdagen imorgon och sen blir det lugnt här resten av kvällen. Skönt att bara mysa runt på kvällarna :)




Hoppas ni haft en bra dag!

Inga kommentarer: