söndag 10 juni 2012

Haväng ♥

Hej söndag!

(Ladda för låååååångt inlägg..)

Mååååånga dagar har gått sedan jag skrev och det är helt enkelt för att jag har haft fullt upp:)

I fredags jobbade både jag & gubbtrollet halvdag för att sedan träffa lite godingar på eftermiddagen/kvällen och bege oss mot rockfestivalen. Hur det kändes att inte ha band in? Mm... sådär ska jag ärligt erkänna. Förfesten var go och väl på festivalen sen blev det inte så mycket gjort innan vi åkte hem igen. Väl hemma så ställde jag mig i köket & slängde ihop "fyllekäk" till mig & L och fyyyyy för vad GOTT det blev! :) Tror det var bra att vi åt innan vi la oss för hej vad bra vi mådde i lördags när vi vaknade! :)

Lördagen ägnades åt bil-fix för Lars del & jag sällskapade även han en stund, annars var det en lugn dag. (skööööönt) På eftermiddag skrev jag ett mycket bittert inlägg som aldrig postades pga tidbrist, men jag tänkte bjuda er på en del av inlägget iallafall så att ni förstår hur glad jag var över mitt val att inte köpa band...

"Jag har inget band till årets festival. Första gången på 12 år som jag står utanför. Känns som en taskig 3-rätters där du sätter dig till bords och får en miniportion av förrätten. Du är kalashungrig men får bara små-plock & blir aldrig mätt. Som igår, det är rockfestival och du går utanför utan att komma in och se banden. Det enda positiva är att du kan höra musiken, men känslan & att SE dom det gör du inte. Som en taskig 3-rätters där själva huvudrätten aldrig serveras och du går därifrån lika hungrig som när du kom dit."

Lagom bitter tjej, ha ha ;)

Trots denna bitterhet så drog jag, gubbtrollet & Ida in till festivalen ännu en gång i lördags kväll för att käka lite och titta på folk. Trevlans trevlans! En sak som var riktigt kul var att vi träffade på massa godingar som jag saknat. Fy för vad glad man blir av att träffa roligt folk! :)

Idag, söndag, har vi haft en helt uuuuuunderbar dag tillsammans! Vi åkte på utflykt till en av mina absoluta favoritplatser: Haväng ♥
Från Haväng vidare till Kivik, rullandes på småvägar. Mys. Efter att ha varit iväg ett par timmar åkte vi hem till mormor på vår traditionella söndags-fika. Överlämnade en presentförpackning med goda juicer, cider, must & gelé från Kivik som hon knappt ville ta emot "Nääääää, inte ska JAG ha detta. Ta ni det!!" ;) Färdigfikade & goa åkte vi  sen till affären för veckohandling & väl hemma sen har vi suttit i soffan och myst till tv'n resten av kvällen .

Tänkte bjuda på lite soliga bilder från dagen..





Mitt fina gubbtroll <3












Fika i Kivik







5 kommentarer:

Evelina Alvarsson sa...

OH MY DEAR LORD vilken fin klänning du har på dig! Superfin! Vart har du köpt den?

Emma sa...

Kan inget annat än hålla med, haväng är hur underbart fint som helst!

Ps. Jätte fina bilder på er! :)

Storgatans sa...

Taaaaaack! :) Svarade hos dig men jag kör ett svar här också: märket är only och den är köpt för 2-3 år sen! :) Kram på dig snygging!

Storgatans sa...

Visst är det Emma, dit får vi åka på picknick i sommar!!!! (jag vet någon "M" som kommer gilla det...) ;) Tusen tack för din snälla kommentar! <3!

elin sa...

fan vilken fin bild på dej och lars, FÖRSTORA upp den genast :D