tisdag 2 april 2013

April






 
 
April är här och äntligen har det bjudits på lite fin-väder. För min del struntar jag i om det är snö (även om det är tuuuuusen gånger trevligare & roligare med barmark & skogarna fulla av snödroppar..) men bara det är sol så känns det okej.
 
Påsken har varit helt underbar. Så in i vassens välbehövligt med lite ledighet & paus. Ledighet och pausande har det dock inte blivit sådär jättemycket av då det har hunnits med både IKEA-besök där badrumskommod införskaffades (till halva priset. Tjohoo :)), lite fixande i huset, påskäggsletande hemma hos föräldrarna, trevliga besök i huset av både fröknarna Lindgren med dotter & Göransson med sambo, svärföräldrarna, kakel-killen och Lisette med familj. Jojomänsan, så trevligt så! :)
 
Igår var det så fint väder ute så att jag hann med två stycken promenader. En go snackepromenix tillsammans med mammsen på ca 3 km (sen vart min mamms trött och andfådd ;)) och en 5km-nix på kvällen tillsammans med mitt gubbtroll. Har utöver dessa nixerna även hunnit med en promenix på egen hand. Såååå jäkla skönt att komma ut och gå UTAN att stressa.
 
Goa, slappa hemmakvällar har vi tryckt in i vårt schema och igår hann vi även beställa en kyl & frys. Jo men ni ser ju, lite har det hunnits med. Underbart med lite påskledigt!
 
Nu tågar det på mot vecka 33 i graviditeten, vilket innebär att det kan vara ynka 7 veckor kvar till BF. Dock tror jag liten har det rätt gössigt där inne och säkerligen stannar kvar två veckor extra. (Pappsen håller tummarna så att huset hinner bli färdigt) Vilket fall som så kör jag nedräkning deluxe tills jag slutar jobbet (vilket är helgen innan BF). Så, 7 veckors arbete...
 
 
Nu öser vi! Hepp, hepp!

Inga kommentarer: