onsdag 10 april 2013

när man verkligen borde men inte orkar


Imorse packade jag ner bikini och handduk i en påse för att jag skulle simma efter jobbet. Den är rätt bra den, att man tvingar iväg sig själv genom att ta med sig sakerna till jobbet så att det inte finns någon som helst undanflykt.
Jobbet pinnade på sina 8 timmar och därefter mötte jag upp gubbtrollet vid huset för att checka kakel & väv som kommit upp i badrum och hall idag. Vi stod där & nickade och hummade i kör för att komma fram till att detta, detta blir nog fanken bra. Kaklet alltså. Väven blir nog också skitbra men det är en väv, det kan liksom inte bli så jäkla tokigt.
Kakelplattorna är sådär levande och fina i färgen som jag hade önskat mig. Vi har ju tittat på dom sjuhundrasextiotvå gånger i olika ljus och grejer, men ändå. Man vet ju aldrig riiiiktigt hur det blir förrän allt sitter där. Bra blir det. Heja oss gubbtrollet!

Jo. Efter husrond med tillhörande hummande och kramar så skulle gubbtrollet ha skjuts hem. Utanför lägenheten kändes det sådär att åka vidare iväg igen. Ingen mat i magen, inget bad-sug och allmänt trött. Ringde syster för att se hur hennes badinställning var idag och fick svaret att "jag är nog inte så himla sugen egentligen". Klappat och klart. Inget sim. Idag heller...

Makaroner och köttfärssås framför en avstängd tv och lite amningsbh-test har förgyllt kvällen här hemma. Jag har shoppat loss på världens-skönaste-amningsbh vett ni. Spännande som fanken för er som varken är gravida eller för den delen barnintresserade. Den är i alla fall rosa och glad. Så glad en amningsbh nu kan vara ;)

Läste förresten i en app för nån vecka sen att "nu är det dags att packa BB-väskan" och fick snabbt googla vad en "BB-väska" är för nåt. Tydligen är det packningen som ska med till BB. Jo men man tackar. Har inte packat nånting för det känns som att vår Liten trivs där den är och kommer säkert inte titta ut förrän processen sätts igång med tvång.
Har massa saker kvar att fixa innan det är dags för ankomst.

Saker som är finito till Liten so far:

  • Vagn
  • Bilbarnstol
  • Finfin skötbädd (limegrön med vita prickar)
  • Febertermometer
  • Påslakanset till vagn & spjälsäng
  • Täcke & kudde till säng & vagn
  • Badbalja
  • En liiiten napp
  • Lite, lite kläder
Jo men ni ser ju. Här ska fixas en hel del till. (Spjälsäng, skötbord, blöjor-&-gud-vet-allt, lite kläder till och så säkerligen nåt mer som inte finns i mitt huvud just nu)


Annars? Måndagsnixen med Emma blev av och den var precis så bra som den brukar vara. Emmsen hade shoppat loss på nya rosa skor och det gjorde att promenixen flög fram. Jobbat mina timmar har jag gjort och imorgon går jag tydligen in i vecka 34. Gubbtrollet får sina svettpärlor i pannan för varje vecka som går och jag jublar halvt inombords. Jublar för att vi snart ska få träffa Liten och "åååååååhnaaaaaaaj'ar" mig för att huset inte är ett dugg färdigt. Badrummet tar sig, hallen tar sig men el & kök står stilla just för tillfället. Mycket som ska klaffa och det är svårt när man själv inte kan göra nånting åt det. Lägenheten är vår till den siste (2,5 vecka kvar) och sen är det tänkt att allt ska vara färdigt i huset. Hua! Jag håller alla tummar jag kan!

Jobb imorgon också sen på fredag är det super-race som gäller. Massor av saker som ska fixas och tiden är knapp. Heja mig & gubbtrollet!



Längtar till jag har tid att mysa min lilla Selmafis. Precis innan jag tog detta snygga myskortet här nedan låg hon och superkelade mitt ansikte men vände sen den bättre delen mot mig..

Inga kommentarer: