måndag 22 april 2013

"Raketen"

Hejsan!

Jag är på krigsstigen ikväll. Jojomänsan. Jag har många gånger önskat att jag vore i alla fall liiiite mer lugn & harmonisk som människa och att jag också haft förmågan att le lite falskt och låtsasskratta åt saker även om jag tyckte att sakerna som sas var det mest fruktansvärda jag hört, men icke. Jag eldar upp mig, blir rasande förbannad & känner blodet pumpa i 190 genom kroppen & varenda ådra pulserar i takt med att andningen ökar. Jovisst.

Ikväll eldar jag upp mig över "Raketen". Raketen är smeknamnet som min kära far kommit på till på målaren som varit hos oss sen alldeles-för-lång-tid-tillbaka. Raketen är givetvis en långsam, lam jäkel som INTE gjort mig nöjd.
Om ni skulle fråga mig imorgon skulle det säkerligen inte vara så illa som jag just för tillfället tycker att det är, men herregud vilken värdelös jäkel jag tycker att han är ikväll. Hade jag fått bestämma skulle han inte fått en krona för sitt usla arbete (ett arbete som nuvarande målare kommer få göra om) men nu är vi två om den saken & som jag sagt innan så är min bättre hälft född med ett hjärta. Till skillnad från mig.


Raketjävel.

Inga kommentarer: