torsdag 25 april 2013

Sömn & saknad

En natt kvar. En ynka natt kvar innan det är dags att somna tätt omslingrad av mitt gubbtroll igen. Fasen som jag saknar han! Sista delen av hans utbildning är snart färdig så då slipper jag somna ensam på ett bra tag framöver.

Så fort han är borta så märker man tydligt hur vardagen egentligen fungerar. Tömma sopor? Laga mat varje dag? Fixa så att tv'n funkar? Handla? Kolla till hus, hämta post mm?
Jopps, jag ÄR bortskämd med ett stycke gött gubbtroll. Helt otroligt bortskämd och jag är väl medveten om det också kan jag tala om. Det är så många saker som jag vet att han bara gör och som flyter på så bra. Bara sådär.

Vi kan ju ta det här med matlagning. Kvällens mat blev stekta champinjoner (japp, igen. Men. Det är ju så-jäkla-gott!) och så två torra mackor som jag förgäves försökte gegga in till mindre torra mackor med hjälp av smör & leverpastej. Dom var så pass torra att jag var tvungen att svälja ner dom med både körsbärstomater & en klunk vatten vid varje tugga. Om jag skulle få göra om mitt val att antingen laga mat eller äta torra mackor så skulle jag utan tvekan valt mackorna igen för fyyyyy för så tråkigt att laga mat! Hua.

Veckan har lunkat på. Jobbat som vanligt, pratat med mormor några kvällar, träffat Sandra, fortsatt irriterat mig massivt på Raketjävlen (som inte längre finns i närheten men som borde bli nästintill utan betalning ju mer jag tänker på det) och fått brev av Emma H som gjorde mig så jäkla (!) glad. Vem skickar fina kort & inredningstidningar till en bara sådär? Emma gör. Jag säger ju det, jag har så jäkla roliga, fina, kloka & alldeles wunderbara vänner. Fy fanken så tacksam jag är för det.

Nu är jag helt slut. Jobbade 8-17 och drog sen direkt och hämtade upp syster & körde vidare till mormor. Inom mammsen en sväng & kollade in barnsängen som nu är färdigmålad hann jag också. Så fin, så fin!

Nu är Selma mys-sugen här så det ska mysas innan jag somnar. Ska ladda upp ordentligt inför helgen då det kommer krävas en hel del energi. Häpp häpp! Åh förresten. Tågade in i vecka 36 idag (!).

Näpp, nu ska det mysas.

Hoppas att allt är bra med er & att ni får en go fredag imorgon!

Inga kommentarer: