torsdag 21 mars 2013

Veckouppdatering deluxe



Finfint renoveringsväder var det i helgen.

 
 
Så har det gått ännu en vecka sen jag skrev. Nästan i alla fall. Idag är det ligga-hemma-på-soffan-i-pyjamas-torsdag för mig. Jopps, så är det. Igår var det måla-tak-tills-nacken-går-av-onsdag så det är välförtjänt att ligga här nerbäddad av filtar & duntäcke och smaska på Emmas hemmagjorda popcornknäckebröd. Dom däran knäckebröden har förövrigt har blivit min favorit bland överlevnadsprovianten på jobbet när jag titt som tätt håller på att tuppa av, av trötthet. Såååå jädrans goda!!!!
 
Det händer saker hela tiden, men jag hinner som vanligt inte med. I helgen, ja förra helgen, var det kalas för mammsen som fyllt år. Det bjöds på kakbuffé och det diskuterades både hus och spånades på en framtida "handbok för besökare-bok" tillsammans med en av mina kusiner. Ett jäklars så trevligt kalas, som vanligt.
 
Huset har fått sig en omgång. Taken nere och i sovrummet är nu näääästan färdigmålade. Dom var ju färdigmålade, sen började vi nojja & ojja oss så vi tog ett lager till. Jovisst. Ska det va så ska det va vett ni.
 
Jag har fått hem ett brev, så fint att jag fick glansiga ögon och blev sådär hjärtligt berörd som jag brukar bli när det vankas goda hjärtan. Mari, hon som tillhör ligan av riktiga goa resten-av-livet-vänner och som jag känt sen första dagen på lekis. Hon. Hon skickade ett fint handgjort brev med en lök i. Inte en gul eller rödlök, en fin blom-lök. Ingen aning vad det är för lök men den ska i alla fall planteras. Mari & hennes Rikard kommer dessutom hem i helgen & det ska bli sviiiiinkul att se henne igen!
 
I helgen kan det hända mer saker i huset. Max & co ska köra ett ryck så jag håller bara tummar & tår för att inga problem uppstår så att nånting måste trixas med. Gubbtrollets bror ska också komma ner och hjälpa till över dagen. Så otroligt snällt och jag blir alldeles varm i hjärtat av all hjälp som vi fått. Karl-Ivar var ju hemma för ett par veckor sen och då körde han två hela lass med saker till tippen och hjälpte till att riva tak och fixa.
Pappa & systrarna har varit i huset och hjälpt till med att köra saker till tippen, måla, spåna och fiffilura över lösningar. Pappa har dessutom fixat nya lås till våra dörrar, ställt upp när det vankades Anticimex-besök (huset fick full pott. Tjohoo!) och hjälpt oss med allt som kommit i vår väg.
Joel, världens bästa Joel, han har varit med i vartenda hörn på ett ungefär. En helg var han tvungen att samla in flygtimmar så då festade han till det och flög över vårt hus så vi kunde gå ut och vinka på han. Jo men jag säger ju att han är bra.
 
Därutöver så har det kommit finfina besök och det är ALLTID trevligt och uppskattat!
 
 
Gud vad tiden går hörrni. Glömmer nästan bort att jag är gravid så mycket som snurrar här nu men gravid, det är jag! ;) Vecka 31 gick vi in i idag minsann & jag hänger bara med.
 
Nu ligger jag, Liten och lilla Selma i soffan och väntar på att gubbtrollet ska komma hem och pussa på oss. Det kommer bli en tidig kväll ikväll så att man vaknar pigg och glas imorrn. Fredag imorrn förresten & guuuuud så skönt! :)
 
 
 
 
 



 
 
Och mamma.... hon bjöd som sagt på kakbuffé i helgen som var! ;)

1 kommentar:

Emma sa...

Dom där knäckebröden är så goda JUST för att dom smakar som popcorn! ;)
Och den där kakbuffén, dreggel... Det ser farligt gott ut!