lördag 9 mars 2013

Köksbeställning & sist ut från IKEA

 
 
Här har ni vår köksritning á la Maxiboy. (Köket som är på datorn i bakgrunden är inte vår ritning utan Ikeas egna :))
 
God morgon!
 
 
Allt bra med er? Solen skiner! Tjohoo så glad man blir! Här hemma går tvättmaskinen för fullt och jag & dammsugaren har hunnit ta oss en sväng i lägenheten. Välbehövligt, minst sagt! 
 
Igår, efter en plock-&-fixdag hemma (och en halvtimmes vila), stack jag och gubbtrollet iväg för att fixa golv till 3 stycken av rummen i huset. Köket, "matsalen" och vardagsrummet.
 
Jag är sämst i världen på just golv, det enda jag visste var att jag ville ha något ljust för att få in så mycket ljus i rummen som möjligt. Fick hjälp i affären och plockade med oss ett prov hem. Gubbtrollet stod för det mesta ska jag ärligt säga & det är helt enkelt för att han "kan golv bättre" än mig. Jag är heeeeelt lost. Såg ett döcoolt svart äkta trägolv som jag hajade till över (dock inget som jag skulle vilja ha själv) men det var väl ungefär det som jag bidrog med. Tur jag har min händy män som är beslutsam och sådär säker på hur han vill ha det.
 
 
Efter golv-besöket stack vi vidare till Huset, bytte bil och tog bil + släp och körde för att hämta Joel. Han är förövrigt så jäkla go. Han ringer till oss och frågar om vi behöver hjälp så fort som han är hemma. När han inte är hemma håller han på med sin utbildning och skulle säkerligen behöva vila ibland han också, men icke. "Behöver du hjälp i helgen? Jag är hemma och kan hjälpa till från fredag kväll" GULD värt & jag är så innerligt tacksam. Sen älskar jag Joels sällskap också! :) (En annan som också erbjuder sina starka muskler titt som tätt är Emmsen och jag är minst lika tacksam för det! :))
 
I alla fall. Släp & bil var det ja. Hämtade upp Joelponken & Karl-Ivar för att se dra till IKEA. Bilden ovan är en köksritning som Maxiboy gjort & den åkte med. (Hade "finare" ritningar" men dom glömde vi i andra bilen hemma) Ha ha. Jovisst. Så med köksritningen på MAXI-kassen drog vi in till kösavdelningen och planerade upp hela köket med hjälp från en tjej som hette Anna. Allting är nu fixat och klart och nääästan alla sakerna är hemma. Det fanns några luckor mm som inte fanns hemma på varuhuset så dom ska vi komplettera så fort som det finns tid över.
 
 
Så, nu är alltså köket fixat. Kakel till badrum är också bestämt och likaså golvet i kök, matsal & vardagsrum. Här händer det grejer. Nästa steg är att riva ner tapeter & ev ta bort det gamla golvet.
 
 
Näpp, nu måste jag fixa iordning här hemma!
 
Ha det bra snyggingar!
 
 

Inga kommentarer: