fredag 15 mars 2013

Magbild vecka 30


 
 
Eftersom jag har kompisar spridda över landet som gärna vill se hur magen tar sig så fläskar jag upp en magbild.
 
Bilden är tagen idag, i vecka 30 (29+1, hej vad tiden går!). 10 veckor kvar.. Det kan vara 5 veckor också, eller 12 veckor.
5 veckor får jag inte säg högt så gubbtrollet hör för då kliar han sig frenetiskt i huvudet och hjärtat pumpar på som ett kaninhjärta, så fort att tillochmed jag hör det och det ojjas och stressen över allt som-vi-har-kvar lägger sig som betong över hans axlar. Så. 10 veckor kvar, eller kanske 12.
Själv föddes jag förtidigt. Mamma säger att det minsann och dar var 4 veckor för tidigt men jag har för mig att hon sagt 2 veckor förr. Men, vad vet jag. 10 veckor passar oss bäst för då kanske vi har ett hus som vi kan bo i. (Hoppas jag)
 
Idag är jag gladare förresten. Har stressat på som bara den den senaste tiden och igår skrek kroppen STOOOOOOOPP så, då satt jag stopp.
I måndags efter min & Emmas måndagsdejt blev jag helt snurrig. Det slog lock för öronen när vi nästan var hemma och så började det "susa" som fanken i öronen. Susandet trodde jag var en cykel så jag vände mig om flera gånger utan att se någon. Väl framme blev jag illamående och trodde att Emmsen skulle få skåda en kaskadspya i Deluxe-version men det höll sig. Det svartnade för ögonen och sen blev jag dö-svettig och därefter iskall och helt svag i kroppen. Kändes som att jag skulle tuppa av närsom. Tur man har Emmsen. Hon tog över och beordrade att jag skulle sitta i bilen. Sagt och gjort, sen blev det bättre!
 
Jobbade på i veckan och mådde halvkasst. Inte stanna-hemma-från-jobbet-dålig men sådär så att man gärna sovit sig genom 3 dygn på raken. Jobbade på och fixade med alla saker som skulle fixas med huset efter jobbet men sen kom en ännu värre svimningskänsla över mig i onsdags kväll igen. 
Det i kombination med monsterhumöret gjorde att jag stannade hemma igår och idag & nu mår jag mycket bättre. Det märks så tydligt på mig när det är något för jag blir verkligen en f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d människa. Verkligen. Nu är jag nåtsånär trevlig igen ;)
 
 
Dagen har tillbringats hos mormor. Lååångfika och snicksnackande i vanlig ordning. Jojomänsan! Har också hunnit med en liten spa-kväll här hemma. Peelat hela kroppen och smörjt in mig så jag nu är helt len & go. Gubbtrollet kommer snart hem efter en hel veckas utbildning. Fiiiii fanken som jag saknat hans varma kramar & pussar. Ja hela han har jag saknat!
 
Nä ni. Nu har ni fått er en riktig genomgång här.
 
Hoppas ni har/får en go kväll! :)
 
 
 
 







3 kommentarer:

Emma sa...

Sååå fin mage har du!

Johanna sa...

Åååååh! Så fin du är! Är sådär lagom spänd på det lilla tröllet som gömmer sig där inne. Snart snart snart... o du!!! Du glömmer inte den 31a ;) Ni får också hemskt gärna höra av er om ni behöver hjälp med något i huset. Trots vi inte är så händiga så finns det säkert något vi kan hjälpa till med. Bara hör av er! Massa kramar!

Storgatans sa...

Emmsen Pemmsen, tur jag har dig som rastar mig varenda måndag så att jag inte spricker! ;)

Johanna: Du är ju för go! Tack för din fina komplimang & tusen tack för att du erbjuder dig att hjälpa till! :) Jag är också nyfiken på det lilla tröllet & det skulle inte förvåna mig om det stannar kvar där inne efter beräknat datum & behagar att komma ut den 31a! ;) Massa kramar!