fredag 8 mars 2013

Glukosbelastning & gravidtrög deluxe

Dagens De luxe frukost i fulländad socker-anda.

Socker-anda även här. Min kattfis är så söt så att klockorna stannar & hjärtat svämmar över av kärlek. Min "Lilla" :)
 
 
 
Nä, men så blev det som vanligt. Jag tänkte att det skulle knåpas ihop ett inlägg den där kvällen som jag sa, men icke. Heltidsjobbet varvas med sena renoveringskvällar och däremellan ska barnmorskebesök mm tryckas in. Detta inlägget påbörjades igårkväll men gavs upp då jag somnade i soffan efter att ha ätit ärtsoppa & pannkakor tillsammans med mitt gubbtroll.

Det där med att man blir trög av att vara gravid hoppas jag på. Vet ni vad jag har gjort? Jag har glömt min själsfrände & livskamrat Achmeds 25årsdag. 25ÅRSDAG! Fattar ni? Nä, inte jag heller. Hur kan man glömma? Ingen aning. Men, glömde den gjorde jag och jag kom på det när det var den 7 mars och en annan goding fyller år, DÅ plingade nåt till i huvudet och jag ville mest sjunka genom jordens yta och aldrig komma upp igen för fiiiiiiii fanken så jäkla hemskt, pinsamt och fruktansvärt gjort.

Förutom denna godingen så höll jag dessutom på att missa både Minnas födelsedag, Carros födelsedag OCH Kulis födelsedag. Hua. Tur att jag har ett gäng vänner som är förstående.

Fredag idag godingar & idag är jag dessutom ledig. Hade tid hos barnmorskan kl 8 imorse och direkt därefter var det dags för glukosbelastning. Har hört mååååånga ååååjnevååååjne-historier om denna sörjan som ska drickas så trodde väl att det skulle vara i alla fall lite småjobbigt att få ner det, men icke. Att sitta ner och vänta i 2 timmar därefter var dock skittråkigt.
Värdena var kanonbra, magen hade växt precis som den skulle, hjärtat tickade på fint och Liten låg tydligen med huvudet ner och rumpan upp. Tipptopp!

Nu har jag hunnit slänga in en maskin tvätt och käka en frukost som fortsatt i total socker-anda. Oboy, pannkakor & två mackor. Här har det festats loss! I vanliga fall består min frukost av fil & flingor med nötter & lite russin, sen två mackor på jobbet & sallad till lunch men idag så jäklari blev det fredagsfrukost.
Tänkte att jag skulle fixa lite här hemma, lägenheten ser ut som ett bombnedslag och det finns massor med tvätt som behöver tvättas. Bäst att sätta fart innan gubbtrollet kommer hem för då händer det andra grejer!

 
Kram på er!


Inga kommentarer: