onsdag 13 mars 2013

argbigga i deluxe-version

Saker som gör mig så in helvetes förbannad just nu:

Att jag inte har tid till nånting. Jag hinner inte mer än sluta (det satans) jobbet innan det är dags för nästa grej. Idag var det att lämna pengar till gubbtrollets frisör eftersom han glömt det i all stress. Därefter skulle jag köpa kvistlack, färg, täckpapp & annat renoveringsskit till taket som ska målas och fixas. Nångång när jag/vi nu har tid. Hade inte hunnit mäta tak(helvetet) så då vart jag ju tvungen att åka och mäta. I mörker. Tror ni att jag hann köra till färgaffären därefter? Icke. Däremot fick jag trängas med hela kommunens invånare i mataffären eftersom jag var tvungen att handla. Tack gode gud så kände jag ingen där.
När jag skulle gå ifrån affären så sprack bandet som höll upp dom där 24 toarullarna som jag köpte på "extrapris" som säkerligen bara var vanligt skitpris och jag fick därefter bära det under armen samtidigt som två skittunga kassar & ett pack med hushållspapper skulle få plats i min famn. M-hm.

Så. Jag hann varken köpa färg eller börja på projektet att måla taket. Ännu en dag till spillo med andra ord. 

Att idioterna som snodde bensin från en bensinstation och sen körde ihjäl sig (pga av dumhet.) ska nu bli framställda som offer för att poliserna jagade dom. Naaaaaaaaaaaaw. TA INTE NÅGOT SOM INTE ÄR DITT DÅ!

Att idioten som högg ihjäl en annan man här i krokarna och som satt helt likgiltig inför hans död blev satt i fängelse (jo faktiskt! Han hade ju erkänt så visst fick han straff). Vet ni vad straffet blev? 8 månader. 8 MÅNADER! Inte 8 ÅR som skulle varit mer okej, nopps. 8 månader. Toppen. Då ser vi han ute om sisådär 4-6 månader då eftersom han säkert är så uttråkad därinne i fängelset så att han får ett "gott uppförande" och får komma ut tidigare. Tipptopp.

Att äcklet som är Sveriges mest kända våldtäcksman och som våldtagit mer än byns största charmknutte har fått till det. Han blev ju fri. Vad gjorde han då? Han våldtog igen. Jojomänsan. Om han får straff? Säkerligen inte tillräckligt mycket. Att skära kuken av han skulle vara en bra början, kan jag tycka. Och aldrig låta han se dagens ljus igen.


Att vänta på saker. Jag skulle vilja utbilda mig till elektriker, rörmokare, kakelsättare, tapetserarkille mm. Allt för att slippa vänta på saker. Det är 10 veckor kvar till beräknad förlossning och det är ett helt kök, badrum, tvättstuga och förhoppningsvis ett sovrum som ska vara färdigt tills dess. Är lite lätt misstänksam om den planen kommer att hålla. I helgen ska det göras ett jäkla ryck från tidig morgon till sen kväll -nonstop. Det måste hända nånting i alla fall.


Att jag inte ens har tid att mysa med min katt. Det, det gör mig vrålförbannad.

Nopps. Nu har jag vrålat färdigt och tänker lägga mig med min kattfis.


Inga kommentarer: