onsdag 26 mars 2014

Mer cancer åt folket!


Jag missar ofta nyheterna. Vet i princip inte vad som händer ute i världen och mår jäkligt bra av att inte veta det. Blir sjukt trött på alla idioter, förbannad över hur folk & samhället beter sig och mer och mer rädd för varenda skrämmande nyhet jag hör. Kan liksom inte hantera informationen utan att må kasst.  Så, därför skiter jag i nyheterna. Bieffekten blir ju dock att man blir fruktansvärt trög och inte ett dugg allmänbildad, vilket jag gärna skulle vara. (Finns ju inget som är mer attraktivt än någon som faktiskt KAN saker och har kunskap.)
Hade det inte varit för gubbtrollet hade jag inte haft en aning om det försvunna flygplanet, eller någon av alla andra världsnyheter. Men, idag tyckte jag att det skulle passa sig med en uppdatering så jag slog på tv'n när trollungen ändå vilade. Vilket jäkla miss rent ut sagt. Vet ni vad en av alla nyheterna var? Att ett Zoo i Danmark nu ÄNNU en gång hade avlivat FLERA fullt friska djur. En giraff för "risk för inavel" och en fullt frisk lejonfamilj för att en "ny hane skulle flytta in."



JAG MÅR ILLA! SKJUT människorna istället. Vilka satans jävla idioter rent ut sagt. Det är inte konstigt att vi människor drabbas av den ena cancersorter värre än den andra, känns ju som ett givet "straff" mot mänskligheten när vi, som sägs vara den smartaste rasen, inte ens kan bete oss eller ta hand om djuren.

Hur det ens är möjligt att som veterinär, eller djursjukvårdare, gå med på att avliva just friska djur är för mig helt jäkla obegripligt. Man kan ju tycka att "djuren nu är tama och aldrig skulle klara sig ute i det fria" och så kan det ju va, men då ska man väl inte fånga in stackarna från första början heller!?

Nu ska jag gå och spy.

Fy fan. Inga mer nyheter för mig.








Inga kommentarer: