tisdag 18 mars 2014

En redi karlakarl




 
 
Hej på er!
 
 
 

Tänkte skriva att det är måndag igen, men icke. Tisdag vart det visst idag och det är ju minst lika trevligt det!
"En redi karlakarl" står det i rubriken och den är riktad till helgens avslut då jag träffade denna rejäla man som hette Lars och masserade mig med rejäla grabbatag så att jag vid närmare eftertanke nästan ryser av välbehag fortfarande. Mmmm! Vilket jäkla tryck och vilken kunskap denna man satt inne med. För att det inte ska låta helt sjukt så får jag kanske berätta att helgen tillbringades tillsammans med systrar och mamms på Ystad saltsjöbad där vi övernattade, spaade, åt gottigt och hade det allmänt göttigt när vi firade in mammsens födelsedag.

Så mysigt och skönt och massagen satte verkligen pricken över i:et. Tycker det är så jäkla häftigt att man kan lära känna kroppen så bra att man känner miiiinsta lilla grej.
Om ni ska dit så kan jag varmt rekommendera djupgående massage med koppning. Koppning är små koppar som man sätter på ryggen/svanken/benen och liksom suger upp skinnet i för att muskeln ska lyftas upp och på så sätt få blodet att rusa igenom. Kan ju kännas lite (och man får rejäla sugmärkeliknande märken över hela ryggen) men Mmmm! Så gott det var med en rejäl genomkörare och man nästan kände när blodcirkulationen drog igång därefter! :)

Nu är det tisdag och denna dagen har än så länge förgyllts av en promenix i stan med två trevliga tjejer. Lite över 5 km blev det och vi hann snacka igenom det mesta som snurrar runt i huvudet. Skönt som fanken trots att regnet piskade oss i ansiktet (och håret slickade sig mer och mer mot ansiktet ju längre vi gick.)
Efter promenixen blev det ännu lite mer snicksnackande hos Sandra då vi kände att vi behövde fortsätta ventilera oss lite plus att jag hade med mig ett gäng flyttlådor som ändå skulle upp till henne så då "kan vi ju ta och fortsätta snacka lite till" :)

Nu har jag landat här hemma framför datorn för att klicka mig igenom den vanliga rundan medans lilla toker sover sött tillsammans med kaninen i ett stadigt grepp. Hennes favorit, morfar, kom inom efter vi hade ätit så efter lek och bus så behövdes det visst en liten tupplur. Dom där två njuter verkligen till fullo av varandras sällskap och det är så rackarns härligt att se hur glad hon blir när hon hör morfars röst.

Näpp, nu ska jag fixa lite här hemma medans lilla toker fortfarande sover. Vädret bjuder ju minst sagt in till inomhusfixande och det får vi ta tillvara på :)

 

 
Hoppas ni har en go dag.
 
(Perfekt bakväder idag om inte annat! :))

Inga kommentarer: