fredag 14 mars 2014

12,34



Här hemma vädrar vi både täcken & kattfis!




Hej på er! 


Fredag idag och den goa fredagskänslan är på plats! Idag har vi sysselsatt oss med lite olika saker. Jag & trollungen kickade igång morgonen lite innan sju och hann både äta frukost, fixa till oss och plocka undan innan gubbtrollet vaknade. Dagen har sen ägnats åt en tur till tippen (där vi även träffade på min kusin, jäkligt roligt sammanträffande! :)) och sen snörade vi på oss skorna för en promenix runt sjön som visade sig bli.... 12,34 km lång. Skönt som fasen men nu gör det rackarns ont i fossingarna faktiskt ;)


Veckan har ju bjussat på strålande solsken och helt underbart väder så vi har minsann traskat runt ordentligt här i byn. Kollade på appen Runkeeper som jag har och enligt den har vi tydligen gått lite över 46 km denna veckan & det får man ju vara nöjd med! :) 
Igår fick jag dessutom se ännu en ny runda av min privata guide och nyfunna goa vän Emma som jag ska definitivt ska traska fler gånger! Så himla mysigt och fint. (Fanns en stig som hette "kärleksstigen", hur fint är inte det då?) Tur jag har både henne och hennes syster så dom kan visa mig alla gömda guldkorn här (och framförallt för att dom är så jäkla goa att umgås med :)). 

Jag och Emmsen har även avverkat våra två pass denna veckan. Först ut är tantgympan, sen har vi även core/styrkan (även den är rätt så friskt överrepresenterad av den äldre årsmodellen damer och herrar ;)). Trevligt som tusan och ett jäkligt gött flås får man iallafall! 

Hörde att vädret skulle bli lite sämre nu, då får man vara inne och mysa helt enkelt. 

Nu ska jag roa en styck unge som INTE vill sova ;)






Livet är bra jäkla härligt! :)

2 kommentarer:

Emma sa...

Hujedamig va din föder måtte vara onda! ;) Är riktigt avis på dig som kan njuta varenda minut på dagen av detta väder :D (Och mysbilderna tycker vi om!)

Lilla T ser också ut att njuta!:)Ses på tantgymnastiken på måndag. Vi kanske ska fräsa till våra frisyrer och färga håret till en nyans av grått, så att vi passar in lite bättre? Vad sägs? ;)

Pappa Achmed sa...

Gosefisar och kattfisar! Åter igen, v a r f ö r bor vi så långt ifrån varandra?!?! BLÄ alltså!
Ja ni får ju mer än mer än mer än gärna komma och hästmysa men sno på för han är ute på annons nu :´( tiden räcker inte till så det är inte rättvist att ha honom kvar...

Åhåjaja greenfiltie är indreglad och invigd!! så den tackar hon det ödmjukaste för!! ;-)

Gullungar vad fint ert hus är och kommer bli med alla finfina inredningsplaner!! Så fort den här lilla skruttan är lite större så står vi utanför den inoljade ytterdörren, va så säker!! :D