måndag 10 mars 2014

Händelserik helg



Det finns händelserika helger, och så finns det händelserika helger. Vi hade det sistnämnda. Detta är vad vi hann med denna helgen:

Klippning (för gubbtrollets del), "grabbkväll" (otippat nog också för gubbtrollets del ;)) långpromenixer med P3 dokumentär i lurarna och solen i ansiktet, heldag hos syster & Emil med grillning, hemmagjord pizza & melodifestivalande. 
Utflykt till markisgubbe och även inbokat besök inom snar framtid. (Jag lånade med mig några prover, då brukar dom vilja komma lite snabbare. He he)
Trädgårdröjning de luxe stod sen på schemat igår. Vi fällde träd, high-fivade för glatta livet, klippte, sågade och slet väck fula träd/sly/buskar/rötter som vi inte vill ha i trädgården. Solen sken, vädret var helt underbart och kaffe & kanelbullar har aldrig smakat så gott. Mmm! Loppan satt käpprak i ryggen och tittade glatt på arbetets gång när hon inte sov, eller blev gungad av morfar som kom på besök.

Man skulle kunna tro att effektiviteten är slut där, men icke! Långkok som resulterade i gubbtrollets hemmagjorda gulaschsoppa, kvällspromenix till havet med lilla loppan och målning av lister/elementrör fick sen avsluta vår helg.


Den ni!

ÄLSKAR känslan när saker är gjorda och iordning. Är en sån riktig list-tjej. I perioder är jag en sån som skriver listor om ungefär allt. Vad som ska hinnas med under dagen, saker som jag vill ha, saker som ska bli gjorda, framtidsplaner, blommor som jag vill ha i rabatten.. ja men ni hör ju. Skriver dock inga listor till gubbtrollet ;)
Skrivs det inga listor så har jag huvudet fullt av ordningsföljder (vilken ordning jag ska göra saker i) och jag går nästintill aldrig tomhänt. Mormor sa alltid "ta alltid något med dig när du lämnar rummet, så slipper du gå tillbaka sen" och så är det ta mig fanken så det tipset har jag levt efter i mååånga år! :)

Nu på morgonkvisten har jag hunnit dra ännu en omgång färg till på listerna, käkat frukost och slängt in en maskin tvätt. Man hinner med mycket om dagarna när man går upp 05:30 ;)


Försökte faktiskt slänga in bilder, det ser ju lite mer trevligt ut, men det ville sig inte så idag bjuds det dessvärre på ett bildlöst blogginlägg :) 


Ha en go dag!




Inga kommentarer: