fredag 6 december 2013

Om man vill ha tips på julklappar...

 
 
 
Jag har fått frågan några gånger om vad trollungen önskar sig i julklapp & varenda gång står jag där helt tom i huvudet på saker. Därför tänkte jag nu sätta ihop ett litet "tips-inlägg" om man nu har svårt att komma på saker (plus att det är bra för mig att hänvisa hit när minnet sviker, vilket det ofta gör.. :))
 
 
Kläder är alltid bra. Vill man köpa just kläder är det storlek 74 som gäller. 
 
Hur söt?

 
 
 





 
 
 
 
 
Vanliga bas-bodies, strumpor och strumpbyxor är hur bra som helst och det är också något som vi faktiskt inte har.
 
 
 
 



Åkpåse (det kostar ju en del så om man är flera stycken som står utan en aning om vad man ska köpa så kan man ju gå ihop, om man nu vill det & om man nu vill ge just en åkpåse). Får man säg att svart önskas? Då säger jag det.

Den översta (med pingvinen) är från Voksi och finns bl a HÄR. (Denna har en stor fördel att den kan "förlängas" och användas under längre tid än åkpåsen nedan -om jag nu fått det rätt förklarat för mig)
Den nedersta med lammskinn är från Bozz och finns bl a HÄR.

 



Leksaker:

Eftersom det inte är sådär många saker som hon är tillräckligt stor för så kan tipset vara att det ska vara mjuka saker som kan stoppas i munnen, speglar att titta i, saker som låter när dom skakas, mjuka böcker... (Helst så mjuka att det inte gör ont när hon dänger dom i huvudet på mig). Skip Hop har många färgglada, mjuka, fina babyleksaker. Finns bl a HÄR.







 
 
Födelsedagståg.
 
Översta varianten HÄR. 
Nedre HÄR.
 

 



Batteridriven fin kaninlampa till kommande sovrum HÄR.



 
 
 
 
 
Det får jäklari räcka. Nu finns här en hel del tips! :)
 
 
 
 


2 kommentarer:

Lisette sa...

Ett hett tips är en "namn-cd" med musiklåtar med barnets namn inbakade. Jag tror iaf att det är ett bra tips, jag beställde en sådan till Ellie i julklapp.
Edvin får i gengäld en sk "namnbok" där man fyller i barnets namn och hen får bli hjälten i boken. Edvin gillar det iaf.

Kramen på er <3

Storgatans sa...

Skitbra förslag ju! Ska söka på det nu på direkten bara för det! :) Tack snygging! :) Hjälteboken var ju också hur bra som helst. Vad roliga presenter :) Kramar! <3