torsdag 5 december 2013

If the sky is red in the morning...



Har ni hört den? "Red sky at night, sailor’s delight. Red sky in morning, sailor takes warning."
Idag är himlen röd här hemma och konstigt nog så är det ju faktiskt sagt att stormen Sven ska komma. Detta ordspråket är typiskt sjömanssnack och det verkar ju stämma. (I alla fall dom gånger som jag har noterat vädret, vilket iofs inte är sådär jätteofta.)


Trollet sover igen efter en flaska välling som intogs i soffan framför julkalendern tillsammans. Jag själv har ätit lite frukost och plockat undan här. Tänkte sätta mig och kolla efter lite julklappar..

Igår fick jag hem en beställning med kläder till trollet från Zara. Överraskande fina saker, mest materialet som var så himla mjukt och fint. Köpte dock några strl för stora. Har gått och blivit fruktansvärt praktisk. Argumenten nuförtiden lyder skrämmande ofta: "Så har hon nåt att växa i, plus att det är skönt när det inte sitter åt".
Så ser ni en gla unge med kläder som sitter som en säck potatis så är det med stor sannolikhet vår unge! ;)

Här ska ni få se vad som klickades hem:

 
 


"Kattbyxorna" har vi redan, dock i en mindre storlek, men jag tycker så mycket om dom så dom fick beställas ännu en gång. Dom gråa byxorna med rosett var så himla mjuka & goa (dessutom superfina) så dom är vi nöjda med. Översta setet var givet då det uppfyller alla mina klädkrav (fint, skönt & kräl-vänligt) och så kattröjan. Såklart hon ska ha en liten kisetröja så som hon redan nu intresserar sig för vår lilla Selma här hemma.


Näpp, nu ska jag surfa rundor på annat som kan tänkas passa fröken i julklapp.

Inga kommentarer: