fredag 6 december 2013

Alltså denna kaaaaaar!

 
 
Hej!
 
 
Sven är här! Verkligen en rejäl påhälsning, för jäklar vad det blåser!

Allt bra med er i stormen hoppas jag. Trodde nästan att vi skulle få strömavbrott här hemma igår, som vi fick en liten stund när Simone var här, men än så länge så har vi ström. Skönt!

Igår skulle jag & trollungen egentligen få en kväll i vår ensamhet då gubbtrollet skulle på julbord, men julbordet var inställt så gubbtrollet tog en julklapp/presentrunda i stan innan han drog vidare till affären och handlade och sen hem för att överraska oss (som inte hade en aning om att julbordet var inställt).
Han hade dessutom fixat lite förtidiga julklappar till oss båda (!) som vi fick öppna. (Vet INTE vad jag gjort för att förtjäna varken han, eller julklappen för den delen men herregud så glad jag är för dom båda. Som jag skrev i rubriken, alltså denna kaaaaaar! :))
Jag fick ett par riktigt fina skinnhandskar i älgskinn & ull som skulle vara supervarma & goa (fryser ju alltid) och trollungen fick en vit fin stickad klänning, ett par vantar & ett par glittriga boots. Han kan verkligen vårt gubbtroll! :)
Kvällen tillbringades sen i soffan framför Jul med Ernst och sen Blacklist som är en av två serier vi verkligen försöker följa. (Bonde söker fru är såklart den andra ;))

Idag blåser det som sagt fortfarande storm så vi håller oss inne i värmen och myser. Har varit ute en snabbis och hämtat tidningen & kollat över trädgården så att det inte är nåt som gått sönder, eller håller på att gå sönder, men allt såg bra ut.

Tänkte kanske slå in lite julklappar till trollungen och fixa med lite annat inomhuspyssel. Igår skickade jag efter ytterligare några julklappar, även dom till trollungen.

Detta var bl a vad som klickades hem, allt från H&M.





 
 Kommer bli så fint i hennes lilla spjälsäng.


Sakerna nedan har vi också beställt till julklapp, allihopa från Babyshop. Sophie the giraff har hon redan i bitring och älskar den, jag tror hon kommer att älska denna som är lite större så hon har något gott att stoppa i munnen. Det är nämligen där vi är nu, ALLT ska utforskas genom att stoppas i just munnen (sen kliar det såklart också så det är skönt för den sakens skull också :)).











Ugglan som hänger är en musikmobil och den sötaste jag någonsin sett tror jag. Tror hon kommer att gilla den. (Annars så gillar ju jag den och det är inte fy skam det heller ;)) Snuttefilten är bra så vi har en i backup när den andra ska tvättas. När hon föddes fick hon en snuttefilt av Emma som hon verkligen gillar så en extra är nog inte fel!

Nä, nu ska jag dra igång hör hemma.
 
Hoppas ni får en go dag!
 
 

1 kommentar:

Emma sa...

Han kan din kar! Ni är värda allt :)
Sao många fina klappar lill"tösen" ska få! Sockersmulan! ♥