lördag 3 maj 2014

Trollungens rum!


 
Heeeeeeej på er!
 
 
Hoppas att ni har en go lördagskväll, själv sitter jag vid köksbordet och plinkar på tangeterna medans gubbtrollet fixar kvällens måltid ---> nachotallrik! M-hm, ska bli sååå jäkla gottigt att gotta ner sig i soffan tillsammans och mumsa lite mat och slötitta på tv! :)
 
Men ni.... NU ska jag visa lite roligheter! Trollungens rum är på slutspurten och det är så pass iordning att jag kan visa små glimtar från det. Så, tadaaaaaaa!
 
Varsågoda att ta er en kik! 
 
 
 








Är själv toknöjd och så jäkla glad över hur härligt rummet blev. Jag ville ha ett lugnt trivsamt rum som bjuder in till lek och samtidigt kan vara en plats där man liksom VILL vara. Jag och gubbtrollet älskar detta rummet och har väl i stort sett kommit överens om att detta rummet kan vara husets bästa, just för att det är så himla go känsla där! :)

Vad vi gjort med rummet: rivit ner gamla tapeter och satt nya, samt satt upp en vägg med liggande panel.
Rivit bort två lager heltäckningsmattor, dragit upp sjutusen spik, slipat och målat golvet i flera lager.
Målat tak, fönsterkarmar, garderobsdörrar, karmar, element, dörr, lister och ja... allt!

Garderoben längst in i rummet var den som jag hade storartade planer för när vi köpte huset och den fick alltså bli ett litet hus.

Det som är kvar att göra: lull-lull (det ska in MASSA kuddar i hennes kommande säng så att den kan bli ett ÄNNU mysigare nattningsplace sålänge, el ska dras, "huset" ska få blomlåda och lite annat piff, taklampa ska fixas, tre tavlor ska upp (dom HÄR) och lite vanligt småpiff ska fixas :)



Ni som vill veta... Här kommer sakerna ifrån:

  • Tapeten är från Ferm living (harlequinmönster i färgen mint)
  • Sänghimmel från Numero 74 samt den fantastiska karusellen är köpt på Mokkasin
  • Den utdragbara sängen har vi budat hem från en auktion
  • Det lilla skåpet med flicka i röd klänning samt den lilla docksängen kommer från min mormor och har varit min mammas när hon var liten
  • Kaninlampan är från Heico och beställd på miniroom
  • Dom gula molnboxarna letade jag som en galning efter (eftersom alla gula är typ slut överallt) men dom kommer iallafall från Färg & Form
  • Byrån är en Hemnes från IKEA som jag bytt knoppar på
  • Quiltad pläd i sängen kommer från Netto, kuddfodralen i linne från H&M och det blommiga spektaklet har jag gjort i syslöjden när jag var liten ;)


5 kommentarer:

Emma sa...

LOVE!
Sköna färger, gulliga prylar, det lilla extra. Jajamen, jag tror minsann ni gjort det igen! Jättefint!

In my house sa...

Hej =)=) Tack för dina ord!
JÄTTEfint ni har det och Gör det till den lille!!!! Älskar tapeten, vi har den i Tv-rummet oxå!
Jo, visst är sakerna fina!!!! Sitter dock och klurar fortfarande pga att dom är dyrare, undrar liksom om folk köper dom,,, kuddar allt ifrån 500-700kr och dockor! Vad tycker du???

Kram josse

Storgatans sa...

Tack Emmen och Josse! :)
Tapeten är verkligen helt underbar, skulle kunna ha den på flera ställen! :)
Svarar dig i din blogg Josse! :)

Kram kram!

In my house sa...

Ååååå Vilken kanon feedback jag fick, du tänkte precis som jag!!!! Att vi tokiga köper kuddar för massa pengar! Men hur många tokar finns det där ute???? Ska kolla upp dom du menar, vet nog inte vilka du menar förrens jag ser dom!

Tack kram j

vardagskonst sa...

Men jisses så fint det blev!
Älskar de vita brädorna mot tapeten och så den vita sängen.. jättefint!

http://odalisquemagazine.com/blogs/vardagskonst