måndag 21 april 2014

Trollungens rum in the making..



Huset håller på att få sin panel..
 
 



 
HEJ!
 
 
 
Aaaaaaaslängesen jag skrev men det vanliga kom emellan: livet ni vet :) Vi har farit fram och tillbaka utan att jag egentligen kan säga vart eller vad vi sysslat med, men sysselsatta är vi. Nu har vi snart tågat igenom ännu en härlig påsk med svärmors fantastiska påskmiddag, umgänge och gottigheter i massor. En sak som är supertradition för min familj (och snart gubbtrollet me då han blivit "ingift" i detta) är den årliga underbara konstrundan. Detta året åkte familjen utan mig då jag valde att stanna hemma och klubba livsviktiga beslut angående trollungens rum som just nu är i full färd med att bli FÄRDIGT! Ni läste rätt, rummet är på slutspurten och det blir precis så jäkla underbart och fint som jag hoppats på.
 
 
Hur det blir kanske ni undrar? Ja ni... Detta rummet hade vi klart för oss redan från början att det skulle bli ett barnrum, så rummet har verkligen fått växa fram.
EN sak hade jag klart för mig redan i Mars 2013 och det var att det skulle va ett "hus" i hennes ena snedgarderob och det var väl ungefär den planen som fanns. Utförandet skulle bara filas på (liggande eller stående panel, typ) och sen har andra planer växt fram lite.
 
Vi budade hem en gammal kökssoffa som vi ska ha som säng till henne, jag har mappar på datorn fulla med saker som jag vill fylla hennes rum med.
 
Tapeten har jag haft i min inspirationsmapp länge och efter att ha sett den "live" i färgaffären så var vi överens om att Den! ska vi ha. Tapeten, som är Ferm Livings tapet med harlequinmönster i mint, är uppsatt på 3 väggar och vi har en vägg med liggande panel.
Huset som håller på att byggas blir solgult och i liggande panel. JAG älskar det så jag är rätt säker på att vårt lilla troll kommer mysa massor därinne :)
 
Golvet har rivits bort, trägolvet som var gömt under har slipats och färg är inköpt så det väntas bara på att bli målat. (Vitt trägolv ska det bli.) 
 
 
 
Jo ni, det här blir bra det! :) Kanske slänger upp ett inlägg på allt lull-lull som ska införskaffas senare :)
 
 



1 kommentar:

Emma sa...

Jajamen vi hör, kommer bli förbaskat fint! Hoppas jag blir inbjuden av Thea till hennes lilla hus sedan. Jag väntar med spänning! ;D